Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Acepto | Más información

REGLAMENTO DE PROTOCOLO Y DISTINCIONES HONORÍFICAS DEL AYUNTAMIENTO DE NARÓN REGLAMENTO DE PROTOCOLO Y DISTINCIONES HONORÍFICAS DEL AYUNTAMIENTO DE NARÓN

Publicado por ADPFC

TEXTO DEL REGLAMENTO DE PROTOCOLO Y DISTINCIONES HONORÍFICAS DEL AYUNTAMIENTO DE NARÓN (BOP Nº 158 DE 21 DE AGOSTO DE 2018)

 

 

REGULAMENTO DE PROTOCOLO E DISTINCIÓNS HONORÍFICAS DO CONCELLO DE NARÓN

 

 

 


TÍTULO I

 

DISPOSICIÓN XERAL

Artigo 1º

O presente regulamento, nacido da potestade regulamentaria e de auto-organización expresamente recoñecida a esta entidade polo artigo 4 da Lei de bases de réxime local, ten por obxecto:

 

·         Precisar os símbolos da cidade de Narón;

·         A concreta regulación da celebración dos actos públicos municipais; e

·         A específica determinación das distincións honoríficas que concede esta Corporación municipal, así como o procedemento para a súa concesión.

 

TÍTULO II.- DO PROTOCOLO

 

CAPÍTULO PRIMEIRO.- HERÁLDICA E VEXILOLOXÍA

Artigo 2 º      

O escudo do Concello de Narón consta dos seguintes compoñentes heráldicos:

 

“Escudo medio partido e cortado. 1º de ouro cinco trabas de azur. 2º. De azur, dúas chaves de ouro adosadas e entretidas cos seus aneis en forma de rombo pometeados. 3º. De azur, dúas espigas de ouro e sobre elas unha áncora de prata. Ó timbre, coroa real pechada.”

 

 

Artigo 3º

1.-A bandeira do Concello de Narón estará formada por:

 

“Sobre pano de cor B+ (azul escuro), posta en pau, paralelas á vaina, en proporción 2/3, lado menor da bandeira, dúas chaves de cor ouro, abaciais de Cluny, espilidas, adosadas e entretidas cos aneis en forma de rombo e pometeados, cara ao canto inferior á asta, en punta”.

 

 

2.- Sobre da bandeira do municipio, non se poderán utilizar símbolos ou siglas de partidos políticos, sindicatos, asociacións ou calquera entidade privada.

 

Artigo 4º

1.-A bandeira do municipio ondeará no exterior da Casa Consistorial de Narón xunto coa bandeira de España, a de Galicia e a da Unión Europea. Situarase ao lado esquerdo da bandeira nacional, e estará así mesmo situada nun lugar destacado no Salón de Plenos e no despacho do/da titular da Alcaldía, xunto coas citadas bandeiras.

 

 

Artigo 5º

Os reposteiros municipais, nos que figurarán o emblema de España, Galicia e do Concello de Narón (vid. artigo 2º) exhibiranse na Casa Consistorial en lugar destacado e de maneira permanente.

 

 

 

 

CAPÍTULO SEGUNDO

DOS MEMBROS DA CORPORACIÓN

 

Artigo 6º

De conformidade coa lexislación vixente, o/a alcalde/sa, xunto cos demais membros da Corporación, terán o tratamento de señoría.

Artigo 7º

Os atributos de representación do cargo de alcalde/sa son os seguintes:

 

  • Bastón de mando con empuñadura de ouro co escudo do concello e borlas.
  • Medalla co escudo de Narón.

Artigo 8º

 Os atributos representativos  do cargo de concelleiro/a son os seguintes:

 

  • Medalla co escudo de Narón.

Artigo 9º

O/a alcalde/sa utilizará a medalla e o bastón de mando o día da súa toma de posesión e naqueles actos que pola súa solemnidade así o requiran ou demanden, ao seu xuízo.

Artigo 10º

Os/as tenentes de alcalde/sa, cando exerzan a representación da Alcaldía nos actos sinalados no artigo anterior, poderán utilizar o bastón de mando e a medalla do Concello.  De non exercer tal representación só utilizarán a medalla.

Artigo 11º

Os concelleiros utilizarán a medalla do Concello nos actos sinalados no artigo 9º e naqueles outros cuxa natureza requira asistir a eles con traxe de etiqueta.

Artigo 12º

O bastón de mando é propiedade do Concello e permanecerá resgardado en lugar seguro en tanto non sexa utilizado para os fins anteriores. A medalla de Narón pasará a ser propiedade do/da concelleiro/a desde o mesmo momento da súa efectiva toma de posesión ante o Pleno municipal. No suposto de cesamento e ulterior obtención da condición de membro da  Corporación, deberá nese momento achegar a medalla que lle foi outorgada con anterioridade.

 

 

CAPÍTULO  TERCEIRO

DOS ACTOS PÚBLICOS MUNICIPAIS

Artigo 13º

Para os efectos do presente regulamento, os actos oficiais municipais clasifícanse en:

 

-           Actos de carácter xeral, que son aqueles que  organiza  a Corporación municipal con ocasión de conmemoracións ou acontecementos destacados ou importantes de carácter local.

 

-           Actos de carácter especial, que son aqueles organizados polas diferentes áreas de actuación municipal con ocasión de conmemoracións ou acontecementos propios do ámbito específico dos seus respectivos servizos, funcións e actividades.

 

Artigo 14º

Os membros da Corporación teñen o dereito e a obriga de asistir a todos os actos oficiais solemnes organizados pola entidade local. No suposto de imposibilidade de asistencia están obrigados a escusar formalmente a súa ausencia ante o departamento organizador do evento.

 

O/a presidente/a da Corporación cursará as invitacións para tales actos, agás cando no acto participe outra entidade ou administración pública, en cuxo caso realizaranse de maneira conxunta.

 

 

O funcionario xefe de Protocolo do Concello, de conformidade coas instrucións que reciba da Alcaldía ou do/da titular da área de dependencia, confeccionará e remitirá a todos os membros da Corporación e coa antelación necesaria, as directrices e normas específicas que rexerán para cada acto público en concreto, sempre e cando a súa importancia o aconselle ou obxectivamente o requira.

Artigo 15º

Como norma e regra xeral, os membros da Corporación asistirán aos actos solemnes:

 

  • No caso dos concelleiros, con traxe escuro e medalla de Narón.
  • No caso das concelleiras, vestido curto, con saia ou pantalón e medalla de Narón.

 

Artigo 16º

De conformidade co establecido na lexislación vixente, corresponde ao/á alcalde/sa presidir todos os actos que se celebren no termo municipal de Narón. No suposto de atoparse imposibilitado/a para exercer a devandita presidencia, exercerá tal función a autoridade municipal de carácter electivo por el/ela mesmo/a designada.

 

No suposto de asistencia a un acto público municipal, de autoridades da administración do Estado ou da Comunidade Autónoma, estarase ao disposto no Real decreto 2099/1983 de 4 de agosto –capítulo II, artigos 4º e 5º- polo que se aproba o Ordenamento xeral de precedencias no Estado.

 

 

Artigo 17º

Nos actos propios de carácter especial, organizados por unha área municipal e que non sexan presididos pola Alcaldía, exercerá a presidencia, por delegación desta, o/a responsable da devandita área. Se a presidencia a exerce a Alcaldía, o/a responsable da área acompañará á primeira autoridade municipal no lugar de localización da presidencia.

Artigo 18º

Os concelleiros e as concelleiras que asistan aos actos públicos e non ocupen lugar na presidencia, situaranse en todo caso nun lugar preferente.

Artigo 19º

A presidencia dos actos corporativos municipais, nos supostos de vacante, ausencia ou enfermidade do/a titular da Alcaldía, corresponderá á persoa que exerza a Alcaldía accidental conforme á súa tenencia de Alcaldía.

 

Artigo 20º

A orde de prelación interna da Corporación municipal e de altos cargos será a seguinte:

 

Ø  Alcalde ou alcaldesa.

Ø  Tenentes de alcalde/sa pola súa orde de nomeamento.

Ø  Concelleiros e concelleiras da Xunta de Goberno, pola orde do seu nomeamento, por idade ou por orde alfabética.

Ø  Voceiros dos grupos políticos municipais (no suposto de integración no Grupo Mixto de membros de partidos políticos, asociacións, agrupacións ou coalicións, diferentes, reputaranse por tales a totalidade dos seus integrantes) en función do número de votos obtidos nas eleccións municipais.

Ø  Concelleiros ou concelleiras con delegacións xenéricas da Alcaldía, pola orde na que consten na respectiva lista electoral.

Ø  Concelleiros  ou concelleiras dos grupos políticos, pola súa orde na lista electoral respectiva, e en función da maior ou menor representación municipal obtida.

Ø  Funcionarios e funcionarias con habilitación de carácter nacional, encabezados polo secretario ou secretaria xeral do Concello.

Ø  Directores/as e xerentes de padroados e empresas municipais, exclusivamente en actos vinculados a tales entidades.

 

Artigo 21º

Con carácter meramente orientativo, a orde de precedencia das diferentes áreas municipais será a seguinte, sen prexuízo da concreta organización dos servizos acordada en cada lexislatura:

 

            I.        Cultura

          II.        Deportes

        III.        Ensino

         IV.        Facenda

           V.        Mocidade

         VI.        Obras

      VII.        Participación Cidadá

    VIII.        Persoal

         IX.        Promoción Industrial

           X.        Sanidade e Medio Ambiente

         XI.        Seguridade Cidadá

      XII.        Servizos Sociais

    XIII.        Servizos

     XIV.        Urbanismo

 

 

CAPÍTULO IV

ACTOS PÚBLICOS MUNICIPAIS SINGULARES

Artigo 22º

A toma de posesión dos membros da Corporación municipal e a da súa presidencia revestirá a maior solemnidade posible. Así mesmo, cando se substitúa algún membro da Corporación durante o mandato corporativo, procurarase que a nova toma de posesión revista igualmente a maior dignidade coa cerimonia de xuramento ou promesa.

 

Artigo 23º

A Corporación municipal, a instancias da Alcaldía e coñecemento da Xunta de Portavoces, organizará os actos públicos propios que considere oportunos co fin de complementar aqueles actos ou eventos organizados para solemnizar o día da Festa Nacional de España, o da Constitución e o da Comunidade Autónoma. Así mesmo, poderá celebrarse o día da festividade dos barrios e parroquias da localidade e da Policía Local; así como participar corporativamente en inauguracións, feiras e festas locais.

Artigo

24º

Para constancia das visitas ilustres, a xefatura de protocolo do Concello abrirá, levará e custodiará un libro de honra no que se recollerán as devanditas visitas, invitándoas a plasmar a súa sinatura e un breve texto de agradecemento naquel documento.

Artigo 25º

As propostas de irmandade con outra cidade ou localidade, así como a súa expresa aceptación, se é o caso, requirirán a adopción de acordo plenario adoptado por maioría simple dos seus membros, tras un expediente previo incoado pola Alcaldía, no que se farán constar as razóns que o motivan e a súa conveniencia e oportunidade.

 

Unha vez aprobada a proposta polo Pleno do Consistorio, sinalarase o lugar e a data para proceder á formal sinatura da irmandade e procurarase a celebración de dúas cerimonias consecutivas nas dúas sedes corporativas dos entes respectivos.

 

Para tales efectos teranse en conta as regulamentacións existentes de ámbito supramunicipal.

 

Artigo 26º

En todo caso a organización de actos públicos oficiais rexerase polas normas contidas nas disposicións do Estado sobre a materia que lle sexan de aplicación en cada momento, e as que, sobre a mesma cuestión, dite a Comunidade Autónoma de Galicia. Complementarase, en todo caso, coas previsións incluídas no presente regulamento, así como con todas aquelas que por tradición sexan coñecidas e comunmente aceptadas.

 

TÍTULO III.- DOS HONORES E AS DISTINCIÓNS

 

Artigo

27º

O presente título desenvolve a regulación dos requisitos e trámites precisos e necesarios para a concesión de honores e distincións que Corporación municipal de Narón acorde outorgar, de acordo co sinalado polos artigos 189 a 191 do Real decreto 2568/1986, do 28 de novembro.

     

 

CAPÍTULO PRIMEIRO

DAS DISTINCIÓNS EN XERAL

 

Artigo

28º

As honras que o Concello de Narón poderá conceder para premiar especiais merecementos, beneficios sinalados ou servizos extraordinarios prestados ao municipio, serán os seguintes:

 

  1. Título de fillo predilecto do Concello de Narón.
  2. Título de fillo adoptivo do Concello de Narón.
  3. Medalla de honra do Concello de Narón.
  4. Medalla do Concello de Narón.

 

As distincións sinaladas con anterioridade son meramente honoríficas sen que en ningún caso reporten beneficios económicos ou administrativos.

 

 

Artigo

29º

Coa única excepción do/da rei/raíña de España, ningunha das precedentes distincións ou honras, poderán ser outorgados a persoas que desempeñen altos cargos na Administración do Estado ou da Comunidade Autónoma e respecto dos cales se atope a Corporación en relación de función ou servizo, en tanto subsistan estes motivos.

 

En todos os demais casos, a concesión das distincións honoríficas deberá de ir precedida do cumprimento das normas establecidas no presente regulamento.

 

CAPÍTULO SEGUNDO

DOS TÍTULOS DE FILLO PREDILECTO E FILLO ADOPTIVO

 

Artigo

30º

30.1  A concesión do título de fillo predilecto de Narón só poderá recaer en quen, sendo natural do municipio, destacara de xeito extraordinario polas súas calidades ou méritos persoais ou por servizos prestados en beneficio ou honra da cidade e que acadaran consideración indiscutible no concepto público.

 

30.2  A concesión do título de fillo adoptivo de Narón poderá outorgarse ás persoas que, sen ter nacido no municipio, reúnan as mesmas circunstancias que no apartado anterior.

 

30.3 Tanto o título de fillo predilecto como o de fillo adoptivo poderán ser concedidos a título póstumo, sempre e cando  no/a finado/a concorreran os merecementos mencionados anteriormente.

 

 

Artigo

31º

Os títulos de fillo predilecto e de fillo adoptivo, ambos de igual xerarquía, constitúen a maior distinción do Concello de Narón. A súa concesión farase sempre baixo a utilización de criterios moi restritivos. Terán carácter vitalicio e unha vez que resulten outorgados tres de cada un deles, non poderán concederse outros novos mentres vivan as persoas favorecidas, a menos que se trate dun suposto moi excepcional, a xuízo da Corporación, que deberá para tal fin declarar tal excepcionalidade de xeito expreso e con anterioridade, mediante acordo plenario adoptado en sesión extraordinaria e co voto favorable da maioría absoluta legal dos seus membros.

 

 

Artigo

32º

1.- A concesión dos títulos de fillo predilecto e de fillo adoptivo será acordada polo Pleno da Corporación municipal, co voto favorable das dúas terceiras partes do número legal dos seus membros, a proposta da Alcaldía, e previa tramitación dun expediente no que deberán constar e resultar debidamente acreditados os merecementos que xustifiquen tales distincións honoríficas.

 

2.-  Acordada a concesión de calquera dos títulos anteriores, a Alcaldía procederá, en sesión solemne, á formal entrega do diploma e da insignia que acrediten tal distinción.

 

3.-  O expresado diploma estenderase nun pergamiño artístico e conterá, de xeito moi sucinto, os merecementos que xustifiquen a concesión. A insignia axustarase ao modelo aprobado dende a Alcaldía figurando nela, en todo caso, o escudo do Concello e a inscrición que proceda.

 

Artigo

33º

As persoas a quen se concedan os títulos de Fillo predilecto ou de fillo adoptivo de Narón terán dereito a acompañar á Corporación municipal nos actos, eventos ou solemnidades que se celebren, previa invitación oficial da Alcaldía.

 

CAPÍTULO TERCEIRO

DA MEDALLA MUNICIPAL

 

Artigo

34º

A medalla de Narón é unha recompensa municipal creada para premiar méritos extraordinarios que concorran en personalidades, entidades ou corporacións por ter prestados servizos á cidade ou terlle dispensado honras.

 

Para determinar en cada caso,  a procedencia mesma da concesión e a categoría da medalla a outorgar, atenderase á cualificación e  índole dos méritos e servizos prestados; á transcendencia do labor realizado en beneficio ou honra da cidade; e ás particulares circunstancias da persoa proposta para tal condecoración, prevalecendo sempre a calidade dos merecementos sobre o número destes.

 

A medalla terá dúas categorías:

 

  1. Medalla de honra do Concello de Narón, o seu grao máis elevado.
  2. Medalla do Concello.

 

Non poderá outorgarse máis dunha medalla de honra ao ano e o número total de medallas de honra concedidas non excederá o número de dez. Non existirá limitación ningunha para a concesión de medallas do Concello.

 

Artigo

35º

O deseño da medalla de honra e da medalla do Concello, incorporará o escudo heráldico coas características determinadas no artigo 2 deste regulamento.

 

Estará sobre pergamiño con follas de loureiro en azur e debaixo de coroa real. Penderá de cordón trenzado en fíos de seda e de cor dourado.

 

A medalla de honra será de ouro.

 

A medalla do Concello será de prata dourada.

 

Ambas cun tamaño de 57 mm ao alto e 43 mm ao ancho.

 

 

 

Artigo

36º

36.1 A concesión das medallas será competencia do Pleno municipal, debendo adoptarse tal acordo de concesión pola maioría absoluta do número legal de membros da Corporación.

 

36.2 Cando a concesión das medallas se efectúe en favor de funcionarios/as municipais desta entidade, serán de aplicación ademais das normas establecidas neste regulamento, as contidas na lexislación vixente sobre funcionarios da Administración local.

Artigo

37º

A entrega material das medallas concedidas e dos diplomas que procedan, efectuarase nun acto solemne ao que asistirá toda a Corporación, así como todas aquelas personalidades que o departamento de protocolo considere oportuno.

CAPÍTULO CUARTO

DO PROCEDEMENTO DE CONCESIÓN DE DISTINCIÓNS

Artigo

38º

38.1 A concesión de calquera das distincións a que se refire este regulamento requirirá a instrución previa do oportuno expediente administrativo no que se determinarán e cualificarán os méritos ou circunstancias que aconsellen a devandita concesión.

 

38.2 A incoación de tal expediente efectuarase por resolución da Alcaldía, ben por propia iniciativa; por requirimento dunha terceira parte do número legal de membros que integran a Corporación; ou con motivo da petición razoada doutro organismo oficial, entidade ou asociación de recoñecida solvencia. Se a proposta se refire a un/unha funcionario/a, estarase ao disposto no apartado 2 do artigo 36º deste regulamento.

 

38.3 Na resolución da Alcaldía designarase, de entre os/as funcionarios/as municipais, un/unha instrutor/a responsable da tramitación do expediente. 

 

Artigo

39º

39.1 O/a instrutor/a practicará cantas dilixencias considere oportunas e necesarias para investigar os méritos da persoa proposta para a distinción de que se trate, recadando igualmente canta información considere pertinente de cantas persoas ou representantes de entidades poidan subministrala, así como os antecedentes ou as referencias que axuden a esclarecer a investigación.

 

39.2  Rematada a fase de investigación, o instrutor formulará unha proposta motivada á Alcaldía que a someterá a ditame da Xunta de Portavoces. Unha vez ditaminada por ese órgano someterase a proposta ao Pleno, que adoptará o acordo que considere máis oportuno, cos réximes de maiorías anteriormente sinalados. 

 

 

Artigo

40º

40.1 Deberá reflectirse nun libro de rexistro, que estará a cargo da Secretaría Xeral do Concello, un extracto dos acordos da Corporación nos que se outorga calquera das distincións citadas.

 

 

40.2 O libro de rexistro estará dividido en tantas seccións como distincións honoríficas aparecen reguladas neste regulamento. En cada unha das seccións inscribiranse, por orde cronolóxica de concesión, os nomes e circunstancias persoais de cada un/unha dos/as favorecidos/as, a relación de méritos que motivaron a concesión, a data desta e, se é o caso, a do seu pasamento.

 

 

Artigo

41º

41.1 O Concello poderá privar das distincións que son obxecto deste regulamento, calquera que fose a data da súa concesión, aos que incorran en faltas ou actuacións que aconsellen esta medida extrema e que suporá a súa cancelación do asento no libro de rexistro.

 

41.2 O acordo da Corporación (a adoptar co mesmo réxime de maiorías que o acto da concesión) no que se aprobe esta medida irá precedido do correspondente informe e proposta do xefe de Protocolo e será elevado pola Alcaldía para os efectos oportunos.

Areas temáticas